K tomu je potrebné vytvoriť v priestoroch školy na chodbách komunikačnú, výtvarnú, hudobno-dramatickú a relaxačnú zónu. Svojou variabilnosťou tieto zóny poskytnú žiakom možnosť spoločne v rámci komunity umelecky tvoriť, komunikovať, relaxovať počas vyučovacích a voľných hodín, prestávok, a tak sa plynule zaradiť medzi rovesníkov s podobnými záujmami.
K tomu je potrebné vytvoriť v priestoroch školy na chodbách komunikačnú, výtvarnú, hudobno-dramatickú a relaxačnú zónu. Svojou variabilnosťou tieto zóny poskytnú žiakom možnosť spoločne v rámci komunity umelecky tvoriť, komunikovať, relaxovať počas vyučovacích a voľných hodín, prestávok, a tak sa plynule zaradiť medzi rovesníkov s podobnými záujmami.
Naši žiaci z ARTklubu a neformálnej skupiny CHIPS spolu s učiteľmi v spolupráci s odborníkmi pripravia a zrealizujú interaktívny program zameraný na podporu duševného zdravia vo vytvorených zónach na chodbách školy.
Cieľom je integrovať témy duševného zdravia do vzdelávacieho procesu v rámci výučby prierezových tém ako osobnostný rozvoj, multikultúrna výchova a mediálna výchova v 1. až 3. ročníku (zo ŠkVP) formou projektových dní.
V projekte pod názvom Škola, základ života! sa bude realizovať interaktívna komunikácia, hľadanie riešení problémov, situačné a inscenačné metódy, metóda „živých knižníc“, aplikácia hudobných, výtvarných a dramatických prvkov, tvorba projektov. Kreatívnym spôsobom, vyjadrovaním vlastných názorov a prezentovaním skúseností získajú mladí zručnosti v oblasti spolupráce, tolerancie, sebaprijatia, sebarealizácie, empatie, asertivity, harmonizácie osobnosti a pod.
Všetky výstupy (texty scénok, hry, výtvarné práce, učebný materiál, videozáznamy z workshopov, divadelných predstavení a hudobných vstupov) budú spracované do elektronickej formy v zmysle jednotlivých 4 krokov („Premýšľajme o sebe...“, „Rozprávajme sa...“, „Nájdime spoločnú reč...“, „Hovorme o tom s ostatnými...“) a budú inšpiráciou pre učiteľov, rodičov, žiakov z celého Slovenska.
Nosnou myšlienkou interaktívneho programu je rešpektovanie jeden druhého, asertivita, tolerancia, získanie zručností v komunikácii a riešení problémov, vzájomné porozumenie a predchádzanie nežiadúceho správania adolescentov.